......

Monday 10 November 2014

UJIAN 'DIA' BAGI

Assalammualaikum,

Aku tau nak mukadimah macam mana, sikit2 ayat macam nih 'hi dah lama tak updated blog coz buzy/tak dak masa bla bla bla' itu ayat dah selalu sgt tapi tak per la memang aku nih yang malas nak updated.

aku tau sifat malas aku nih elok dah aku nih kena campak g afrika,reti sikit aku nak bersyukur nak keja kuat dan cari makan sana, walaupun aku tak kaya tp anyhow aku tetap alpha dgn dgn diri sendri.

btw minggu lepas ari selasa rumah aku kena pecah masuk org, dulu kedai lepas tuh rumah, ajaibnya aku tak melatah sgt, smpai sekarang aku tak menangis lagi tak tau kenapa, bukan aku ego tapi masa aku kt depan umah aku tuh tetiba terlintas kat kepala aku 'MESTI ADA SILAP AKU BUAT NIH SAMPAI 'DIA' TUNJUK MACAM NIH UNTUK KETUK HATI AKU', yang lebih dahsyat lagi aku lebih kepada bersyukur sebab bukan aku ada kt umah tuh, tipu la lepas tuh aku tak sedih dan frust kan.. mesti la aku sedih wehh penat aku keja beli barang2 tuh tup tup ada orang amik mcm tuh jer.
Tapi apa kan apa daya bukan rezeki aku, yang best mak aku orang last aku bagitau bukan apa aku xnak la kan dia risau, bapak aku lak diantara orang terawal la aku bagitau sebab laki kan cool.

waktu tuh 4/11/14 aku kluar rumah lewat dalam pukul 2pm masa tuh aku dah perasan dah ada security guard dok usha dari lift blah sana, cara dia usha macam pelik tapi aku endahkan saja. lepas tuh aku call bf aku mintak tolong amikkan baju kt dobi hantar kt umah dia smpai umah around 2.45pm cmtuh umah aku dah kena pecah. lepas tuh aku tak terus g management atau jumpa guard sebab aku memang tak caya security guard umah aku dah la keret aku terus g balai polis,dulu aku penah la gaduh dengan guard aku nih pasal clamp keta kawan aku, dia dgn keret cakap kt aku "U BAYAR I BUKAK, U TAK BAYAR I TAK BUKAK", aku bukan la nak tunjuk gangster tp cara aku tuh dah cukup make sense dah. kawan aku balik keja terus datang umah aku around 4am. aku tgk kt notice kt keta kawan aku tuh dia clamp tayar kul 5am sejam jer dia dah clamp apa yg tak logik is dah la tak ada parking pastu aku dah cukup baik dah turun tepat kul9am nak ubah keta tup tup dia clamp kul 5am tadi lagi?? kau rasa??management lain pun reti consider kot dah la parking tak ada pastu dia boleh cakap apa pasal tak parking blok depan(sebenarnya pun tak ada parking alasan dia jer tuh) pastu aku cakap balik kt dia pukul 4am u suruh perempuan jalan sorang2 balik blok belakang nih dengan nigel dok mabuk dekat blok depan tuh pastu boleh dia jawab 'ITU BUKAN MASAALAH SAYA' habis tuh ko jadi pak guard nak buat apa?? nak clamp keta amik duit jer?? pastu aku rasa dia aim aku kot sebab atlast dia bukak gak clamp tuh tapi dengan gaya tak puas hati la. lepas tuh aku find out cap rim aku hilang satu dengan antena keta aku selama 4 tahun aku dok sini mana la penah hilang.lepas tuh penah la aku tinggal umah aku tak solex before aku gaduh dgn guard tuh selamat jer. bulan lepas aku tengok guard yg sama gaduh dgn aku tuh kena marah dengan cina,sebab dia g clamp keta cina tuh kt parking cina tuh sendri.waktu dia kena marah tuh kebetulan aku kt sebelah dia jer. aku memang usha dia keret la(sebab aku dah tau dah niat busuk dia tuh nak duit jer). tup tup bulan nih umah aku kena pecah pulak,apa yang buat aku syak is,guard nepal tuh memang usha aku keluar rumah, lepas 45mnt umah aku dah kena pecah.. kau rasa??? tapi tak apa la apa jer yg jadi kt aku, aku tak penah ada niat nak balas balik walaupun perasaan aku sedih dan marah. sebab aku tau tuhan tuh maha adil. banyak benda lain lagi utk aku pikirkan dari aku balas balik perbuatan hasad dengki orang nih. dah la kompem2 aku ada ada dosa gossip  (aku sedar sebenarnya) tapi aku harap aku nih jangan la ada perasaan dendam, semuanya aku serah pada PDRM selebihnya aku tawakal jer..

Just is aku kena hati2 la since pak guard kawasan aku nih tak leh pakai. Mungkin jugak tuhan tuh nak tunjuk berjaga2 sikit jangan ingat aku nih selamat jer sokmo.


okies belanjas gamba :-


Add caption



Aku belanja sikit jer, tapi anyhow aku bersyukur dengan orang yg concern kt aku, ada hamba Allah nih cakap kt aku 'ang bayaq zakat dak?' dalam ramai kawan aku tuh dia la paling aku rasa touching dgn soklan dia nih dan cara dia memang betul la, aku pun sedaq mesti dalam rezeki yang aku dapat mesti ada hak orang lain jugak yang aku tak bagi.


sekian, bawak la bersabar dengan ujian dia bagi. sebab aku sedar waktu tuh aku tinggal solat, seronok sgt tp cepat dia ingatkan aku, Alhamdulillah.




p/s: sedikit ralat sebab laptop aku, banyak gambar lama aku simpan. tapi aku set otak aku, aku must look forward mungkin aku perlu explore lagi perkara yang best! Insha ALLAH!

No comments:

Post a Comment