......

Sunday 19 February 2012

Bagpackers yg awesome!!

Pada 21/ Jan 2012 yg lalu... bla,,bla,, adeh skema lak.. aku p krabi time tuh! haha.. time raya cina.. aku dgn mmbe2 p pun planning last minute dah xtaw nak p bercuti mana.. tp aku mmg lama nak p krabi pun.. kira ini mmg kepuasan bg aku.. dan yg bestnya bagpakers yg awesome inih sgt budget dan sgt puas hati aku.. dan memberi (mcm jiwang lak) aku kenangan yg xdpt aku lupakan.. nak ceritakan secara detail aku xberapa nak ingat.. tp cukup la gambaq2 tuh menceritakan semua.. hahahhahahah

Ini adalah budget dr master mind..tekong kami sgt berdedikasi.. mencari tempat yg terbaik dan budget yg menawan.. haha.. kami bertolak pada tgh malam.. bus delay lak.. patutnya naek kul 11.45.. tp sbb mlm raya cina bus lambt kami naek almost kul 1 la jugak.. tp mlm ituh sgt JEM!! dan driver dia mmg cam hantu!! bawak laju tahap gaban!!! bayangkanlah kul 6-7 am kami kt bukit gantang lagi.. adeh.. betapa teruknya jem.. kami tukaq bus kt bukit gantang... no prob.. bus lebih kurang ja.. janji smpai.. hehe..

Inilah aku yg dah macam nak meraban dok dlm bus berjam2.. waktu aku snap gambaq nih kami lalu kt bagan ajam.. mak aii pagi yg indah kena matahari lalu tepi pantai asyik kot!! ehhehe
Minah nih aku tgk maintain ja senyum.. tp xleh nak kata apa.. sbb aku pun senyum ja!! ahhaha.. excited la katakan...
kami sampai kt aloq staq.. SHAHAB PERDANA.. pastuh naek teksi  p bukit kayu hitam.. kena la RM 10 tekung warning jgn dok buat 3S (senyap,sunyi,sepi) haha.. maknanya kena tong la tambang!! haha

teksi tuh drop kat BON VOYAGE ajer... pastu kami jln kaki la sendri.. dr bukit kayu hitam  tuh depan kem tentera xsilap.. jln pun xpecah peluh lah!! hahaha
Snap dlu sebelum masuk... sebelum tuh aku kena sound sbb pasport aku lg 5 bulan nak expired.. haha rules kalo dah 6 bulan pasport nak mati mana leh kuaq malaysia dah.. gabra gak waktu nih.. tp mujuq la rezeki aku.. hehe
masa utk cop pasport.. waktu nih depa mintak RM 2.. kira tol la... mai tempat org.. hehe
Time nih aku dah lepas border.. means kt Danok lah.. aku pekena pulut dgn ayam goreng dlu.. dan teh ais.. teh ais depa mmg piau lah!! haha.. lemak berkrim!! time nih leh pakai duit malaysia lg.. so kami pun mencari van ke Hatyai...

So skrg aku dlm van menuju ke Hatyai.. dr Hatyai baru ler ke krabi... mmg best walopun lama tp best! dgn mmbe2 yg sgt cool mmg happy la...

So Now dah sampai Krabi...

Akhirnya tiba pun kami di Ao nang guest house.. tempat nih mmg unik.. yg penting.. BUDGET dan murah!! heheh

Linda pun dah letih..heheh.. sama la mcm aku... pastu kami berahat.. dan siap nak terokaapayg ada kt pekan Krabi nih.. hehe
Untuk Ke pekan kami kena naek Van tut..tut.. haha.. dah la hujan kena berdiri lak tuh..  kami yg berdiri pun tetap kena charge 50 bhat! patutnya 25 bhat dah la.. half price! shit!! abeh dah nama pun budget kena la korban skit,, huhu
Kat pekan Krabi nih susah tul nak cr Makanan Halal.. Adeh..mujuq la ada satu...
sementara tggu makan sasau sat. haha.. pas ja makan kami pi mengurut.. pergh!! syiok nya.. murah ja ngurut kt sana,, sejam 200 bhat ja.. means RM 20 sajer weh!! xamik gambaq pun.. lupa... hehe
Setelah berurut kami pun melilau kt pekan tuh.. hehe.. apa yg xdak kt M'sia ada la kt sna.. hehe.. paham2 la... haha pastu balik tidoq tggu van pickup esok hari...
Time nih kat Jeti.. lepas kena maki dgn driver.. dia ckp pokadot!! hahaha (f**k *r D*g) sbb kami lambat bangun.. aku boleh lagi dok mandi.. sudahnya aku basuh ja muka.. masuk terus dlm van.. boleh lak driver tuh maki2.. mujur la tmpat depa.. kalo x dah lama aku rodok!!
Time nih naik Boat.. Mak aiii!! teruja habeh!! hahhaa.. rasa glamor ajer.. hehhe
senyum ja aku time nih..

Teringat lak lagu EDWARD & MAYA : STEREO LOVE.. sambil dok kt situh layan lak lagu  tuh.. pergh!! syioknya!!
Ada ja tempat duduk.. nak jugak aku berdiri... hehe
Actually Time nih aku nak ikat rambut.. Si Linda nih lak nak Tangkap gamba.. Tp nmpak stail lak.. hehe
Sebelum turun snap dulu... peace ^ p^ ~
Macam biasala.. Naek tut.. tut la apa lg hehe
soo excitedddddd!!
Ramai xcaya ini gamba aku.. Tah apa yg lain xtaw... huhu
Inilah rumah persinggahan kami di Koh Lanta.. sgt best tempat nih!! yg penting Budget! ada wifi lg weh!!!
Ini katil aku yg sgt kemas!! aku dah kelam kabut.. sbb xmandi2... tp rumah kami sgt stail kot!! lupa snap lg!! hehe

Lepas jer semua siap.. terus ja sewa motobike.. murah sajeer.. Rm 15 sehari,.. tp minyak  kt thailand mahal weh!! seliter nak dekat 4 hengget lebih.. naseb la sapa dpt moto xdak minyak.. hahah
Rempit la Apa lg!! haha

Apa lg Terus Ke Pantai Koh Lanta..  wa ckplu hati wa berbunga waktu nih.. dah macam Beruk Mat Yeh ja!! haha
makan ditepi pandai.. aduh asyik sungguh!! hehehe aku makan Nasi goreng seafood.. air bergelen2 aku minum dahagga sgt..  haha
Budget Ayu.. pastu aku lari tepi pantai.. then aku masuk la dalam laut!! menjerit2 aku!! hahahaha
Nak dekat senja kami pun p la cari menara tinjau... apa nama pun aku dah lupa.. heheh.. tengok sun set! sgt teruja ok!! hehe

Lihatlah keagungan tuhan..Amin... then kami pun pulang.. pada mlm ni kami p menrurut lg la!! hehe,, dan berjimba di pekan Koh Lanta..
Masa utk Maen air!! sementara tggu van tut2 datang breakfast dlu! tp hampeh! stall kami p nih ada oink..onik.. minum ayaq jer la.. haha
Posing sat sementara tggu van...
Haruslah.. nnt nak masuk frame!! hehe

Bila dah awal tuh seronok jer jiwa raga.. xdek la kena maki dah.. haha
Mana la tut2 van nih...
Dah sampai Jeti.. so time nih la dinanti2.. hehe.. snorkeling!! hehe,.. boat2 menanti kami..
While naik boat.. ada ja yg merosakkan gamba aku nih.. haishhh
Ini gamba paling best!! tekong nih pun sporting!! hehe... lupa mintak no.. mana tau dia dtg M'sia kita lak bg layanan yg baek.. muka dia ja jegger.. tp baek dowh!!
Perh!! leh jadi model dah aku!! hahaha
Leh jd anak didik Tyra Banks nih... hahha
Syiok sendri!! hehehe
Ini Pulau James Bond..dulu2 lanun simpan Harta karun kt sini la.. Pulau nih dah jd sejarah weh...
Xsabaq nak snorkeling nih.. hehe
Lama tul dlm boat nih.. haiya...
huh....
Snap lg la.. hehe
Yg nih kena print!! hehe

Jeng.. Jeng!! hehe

Biar la nampak bontot pun! janji gamba nih menarik!! hehe

Nih kena frame nih!! hehe

Begitu jua ini!! kena frame!! hehe

Budget anggun la nih.. hehe

Koh Hai.. sungguh menarik!!!

Menusuk Kalbu nih.. Panorama la katakan.. hehe

Ini Pantai I yg punya!! hehe

Setelah puas bermani manda.. kami pun berjalan2 la di pekan Koh Lanta.. tgk culture depa.. mmg urmh!! best2.. hehe... ttp ngurut!! hehe
Lepas dah Jalan lepak tepi pantai blakang2 area guest house kami ajer... menarik sgt! perh malam yg asyik gila!! hehe
Otw nak blk.. waaarggh!! xsuka2 nak tongkang ajer.. haha.. budget kan...
Dari Koh Lanta naek Van smpai La Hatyai.. Kami jalan2 kt Hatyai sat... pastu makan kt restoran   muslim.. murah giler!!
Melawak2 dlm van tut2... kt Pekan Hatyai jer.. otw p kt mini Van utk ke Danok...

Bersepah oink.. oink time nih... uwek!!
Warghhhh!! sob.. sob...
Kat Danok suda..
Selamat Balik ler... lalu imigresen depa mintak sorg RM 1.. depa mintak tuh  tanda tokan ja.. xdak apa.. bg ajer.. sbb berjiran kan.. finally dr bukit kayu hitam kami naek keta sapu sampai SHAHAB PERDANA.. pastu terus naek bus blk KL...

This journey very enjoyble to me.. tq so much guys.. for inviting me... much appricate to uaolls.. and this is my best memories i ever had! tq.. hehe