......

Tuesday 21 February 2012

June Jakarta - Bandung - jakarta

June 2011.. aku telah bercuti ke Jakarta bersama rakan2.. hehe.. baru skrg aku hegeh2 nak blog sal tuh... hehe.. ini percutian di rancang.. ni semua geng opis along.. along call hajak.. so tanpa memikir panjang time tuh percutian 2011 xberapa nak gah.. asyik singapore jer.. aku pun g lah.. nak citer byk malas.. zass!!

Muka xleh blah teruja sgt2! hehehe
makan lu sebelum pergi.. flight lmbt lg.. excited la katakan.. hehe... tambah lak nak tggl org tersayang!! hehe..  Tambahlak lak lect aku dtg time tuh.. nak pesan kain katanyer.. dia lak leh tahan hensem!! hehe.. teruja lg kot!! hehe
Dalam lift nak g waiting room pun snap lg!! hehehe
Snap lg!!! hehe


Waiting Room.. harap Maklum flight delay yer pada ketika ini!! hehe
Dalam Flight Haruslah posing!!
Fedup jer linda asyik kena snap gamba aku dgn along.. time nih ada gak la geng2 dak M'sia bising sungguh naek flight.. mcm ayam bertelur dlm reban!!
Ini saya lg!! hehe
Oleh saya bukan pilot dan stewadest sy snap byk2.. sbb jarang naek flight!! hehe
Aku yg tengok pun bohsan... huhu.. 
okey2... dah sampai!!!  JAKARTA
Excited kau!! haha
Jakarta
Time nih dah pagi buta kul bpa tah... tapi time nih kena tiggal bus nk g bandung.. org sana xdek la nak tunjuk org jalan..sbb yela nak suruh naek keta derang... ada supir dok la ikut kami smpai sudah.. aku gat klo dia kt M'sia kaya lah dia tuh.. yela xjemu2 ikut kami.. kami pun naek takut.. waktu kami sampai tuh kami makan KFC.. 2 pun dah nak habis.. hehe last2 sudahnya kami tido kat airport jer.. then pagi nya sahabat kami Andre dia org Jakarta dtg direct kami.. Tq Andre!!
Dalam Mobil.. mau ke Bandung!! hehe
Sampai Di Bandung.. tempat penginapan Kami iaitu CASSADUA.. Linda stay Hot! aku dah Lemau!! hehe 
Aku yg masih lg mampu utk senyum.. hehe
Jejaka2 gah yg menjadi Iron Man kami.. hehe pastu kami masuk  bilik baring Jab!! time  tuh  CASSADUA nih tgh renovate.. tp derang respect guest derang xbising.. mampu la aku lelap jab.. klo umah aku sabtu pun mampu gerudi lagi! nak pecah otak aku!!
Lepas jer Rehat terus siap2 depan Cassadua terus pose! serious aku sgt teruja dgn environment di tempat ini.. tq guys choose the best place!!
Dalam mobil mau start journey..
Dalam mobil CASSADUA...
Panas kot time nih.. tp Maintain hot... hahaha
Destinasi pertama adalah mencari Makan.. apa nama tempat nih aku dah lupa.. tp berpatutan.. menu  pun menarik.. apa yg dia letak jgn maen hentam amik jer.. klo lauk tuh terpegang skit pun dia charge.. so jgn amik langsung klo xnak.. time nih ramai gak la Malaysian.. org tgh bercuti by dat time...
Aku dgn Shah yg maintain.. hehe
Ini lauk saya...
Huduh lak mata aku nih.. hehe
Lepas isi perut langsung saja mencari Factory outlet!! Bandung mmg byk Factory outlet dan Rambang Mata  aku dibuatnya!! hehe

dah dapat..surviner utk family!!.. adik2 dan parents!
Rumah mode yg class!!

tempat nih not bad.. factory outlet gak.. dia punya set mmg class.. leh frame pose nih!! hehe
I loike this!!
Penat berjimba isi perut skit.. ilangkan dahaga.. penat woo jln byk sgt Factory outlet... along the street Factory outlet sebelah2 jer..

Lepas hilangkan Dahaga lansung saja cr dinner iaitu di Restorang SANGKURANG!!
sgt Etnik disini.. menarik..

Tp kamj memilih utk makan di *Bangsal*.. menarik sgt tempat dia.. tolilet pun bersih dan menarik..
Aku dah ngantok sgt waktu nih.. tp maintain sweet.. hehe.. smpai tertido2 aku atas meja..

Close up..
Lihat la ketika muka aku tgh *sweet*.. SANGAT ;p hurgghhh


Lauk2 yg sgt enak!!!
Lepas isi perut terus kami ke PARIS VAN JAYA mall.. best gak tempat nih... tp xleh lepak lama2.. sbb dah penat sgt kan?? hehe
Linda yg always Hoy all the time.. wow!! hehe


Ribut jer kan aku?? haha
Suci je muka aku kan?? kan?? hehe

Nx day.. aku terjah jer bilik jejaka2 sweet nih.. hangin ja derang.. tp derang sporting!!
Seterusnya ke Pekan Baru.. tempat nih sgt unik.. sbb hampa leh dpt kain2 yg sgt murah.. tp mesti pandai deal!! tukang deal aku adalah Linda.. sbb dia garang skit!! hehe time nih aku malu sgt.. aku maen pilih jer.. aku amik kain smpai xcukup duit.. jenuh aku... so aku call maybank suruh bukak limit.. 2 la xbuat persediaan.. so after nih g mana2 aku msti check dgn bank.. utk bukak limit dan make sure credit card aku ok.. so aku terpaksa tolak kain yg aku suka sgt.. aku beli kain utk satu family aku... sbb mrah.. so aku beli la byk2 utk semua.. malu dowh time tuh!! hehe.. kat sana jer dah rm500 aku spend.. tah apa kaen aku beli pun xtaw.. hehe.. yg penting cantik dan class!! hehe
Jejaka2 ini mstilah dgn perfume.. aku xbeli sbb xgemo sembur2 sgt.. hehe
Shopping apa kak?? hehe
Aku angkat telekung yg sgt unik disini.. dan murah..hehe... time nih la mencari barang utk  family2 aku dan lect aku  yg hensem tuh!! hehehe
Seterusnya Kg Daun... nama tmpat nih actuall kg Daun.. tempat nih menarik sgt2.. dan menu pun menarik... serious environment dia buat aku xnak balik.. time nih laparnya tuhan saja yg tau.. lahap jer aku.. hehe 



Kena frame nih!! hehe






Ini lah yg aku order.. hehe
Apa lg balik tido la.. hehe
Dah nak Check out dr tmpat nih.. best tempat nih.. pagi2 mesti ketuk hantar makanan.. iaitu nasi goreng dan teh bunga... tp stress la asyik kena bukak pintu pagi2.. hehe tp tempat tuh mmg class!!
Pagi yg indah!! hehe

Masa utk jalan2... hehehe


ke Mall!!


Lepak jab.. hehe



Time kira budget sbb nak balik ke Jakarta..
Tekong yg berdedikasi... 
Xamik port.. tau nak jalan ajer... hehe
Bye2 supir!! hehe
Welcome to Jakarta.. tgk la penat osters tuh angkat barang.. hehe byk giler barang kami... malam tuh berakhirnya dgn keletihan.. sempat lg derang order KFC.. hehe
Macam biasa.. aku akan kacau bilik jejaka2  ini... hehe
Menunggu.. ala dah terlepas Van.. kami lambat!!
Posinglah!! hehe


Sudahnya kami makan kt hotel tuh jer.. tggu ketibaan sahabat kami Andre.. kena jaga2 makan kt sana.. sbb sana depa suka chong skit.. yela spa la kt sana xnak amik kesempatan.. mujur ada Andre klo x xpasal ja kena charge utk benda yg kita xmakan.. udah la pemahaman depa kurang...
Menunggu mobil.. yg baju kuning tuh la Andre kawan kami di Jakarta..dia sgt baek dan  bertangungjawab.. hehe  lupa nak ckp.. hotel yg kami dok nih kt tanah abg.. klo nak tau tanah abg tuh cmna.. pergi la.. *murah sajer*!! hehe
Dalam mobil.. time nih kami pusing2 Jakarta... kami pergi ke Mangga Mall.. besar betul Mangga tuh.. ada lak Mangga 1 dan 2.. yg kami g Mangga 2...
Jalan2 kt Mall.. dalam Mall nih la Hard rock cafe Jakarta.. hehe  aduh  msti  ada ja pegang bontot.. hehe





Tempat menarik di jakarta!! hehe... tp kt tempat air pancut dan mercu kebanggaan Indonesia sgt mmmmmm xnak komen.. better jgn bukak kasut kt sana okay?? hehe
Andre dan supir(akak dier) membawa kami ke tempat makan yg sinonim dgn mereka..  dinasihatkan jgn makan sini yer.. sbb kurang bersih... huhu
Lihatlah di belakang kami eventho murah sini.. huhu..

Inilah yang aku makan.. pendek citer aku cirit seminggu.. ini malam last diJakarta.. esoknya balik.. kBai!!




No comments:

Post a Comment